Thursday, February 22, 2007

UPDATE nieuwsbrief voor vertegenwoordigers

Nieuwsbrief van Liefya
Voor vertegenwoordigers

Inhoud:
Woordje van Liefya
Nieuws van Global Affinity
Wat te doen voor succes
Vijf dingen die je niet moet doen
Detox voetenbad
GA phone
Benzinepil
extra: oefeningen voor de koude markt.

Woordje van Liefya
In deze nieuwsbrief wil ik jullie, vertegenwoordigers op de hoogte houden van de laatste nieuwtjes wat betreft Global Affinity. Door middel van deze brief wil ik jullie ook stimuleren om er weer tegenaan te gaan. Graag wil ik wat tips geven die misschien voor deze of gene goed kunnen werken.Verder vind ik het gewoon leuk om contact te houden en wil ik graag van jullie horen wat je van de brief vindt en ook wat er verbeterd kan worden. Als je ervaringen hebt die je mee wilt delen, stuur ze maar op, liefya@globalaffinity.net dan komen ze in de volgende nieuwsbrief. Verdere op- en aanmerkingen zijn altijd welkom.

1. Nieuws van Global Affinity
Op 4 maart is er een trainingsbijeenkomst met Rob Johnson. Plaats en tijd worden nog nader bekend gemaakt. Op deze bijeenkomst zullen ook de nieuwe producten getoond worden. Toegang is voor iedereen gratis. Ook gasten zijn welkom. Het hoofdthema van de training zal zijn: Hoe vind ik nieuwe prospects?

2. Wat te doen voor succes
Ik heb een leuke tip gelezen, over hoe je binnen 30 seconden weet hoe je geld gaat verdienen. De tip is deze: maak een schema over de tijd die je deze week aan geld verdienen gaat besteden, of het nu 4 uur is of 14 uur. Schrijf het op en houd je eraan! Geld verdienen doe je door:
· Praten met klanten, voor verkoop van producten
· Praten met prospects (mogelijke nieuwe vertegewoordigers)
· Je downline helpen
Ik voeg daar nog aan toe: jezelf bekend maken via internet. Mijn meeste klanten komen via internet!
Naar cd’s luisteren, boeken lezen, en trainingen volgen is ook goed, maar dat is niet het praktische geld verdienen. Dat doe je in tijd die je over hebt.

3. Vijf dingen die je niet moet doen

Dit zijn vijf fouten die nieuwe vertegenwoordigers vaak maken. Als je ze kent, hoef je ze niet te maken.
5. In de hype geloven.
Dit betekent dat je niet alle mooie verhalen die er vanuit het bedrijf komen moet geloven. Verhalen als: je kunt zoveel duizend per maand verdienen. Dat klinkt heel mooi, maar het is niet waarschijnlijk dat iemand dat in de eerste paar maanden verdient. Kijk ernaar als naar een lange termijn investering, niet als een manier om snel rijk te worden. Geloof in jezelf en geloof dat je je dromen kunt waarmaken Maar geloof niet in de hype.
4. Verwachten dat je snel resultaat krijgt met weinig inspanning.
Verwacht dat je moet werken voor je business. En verwacht dat je er dagelijks aan moet werken. Als je je eigen buurtwinkel geopend zou hebben, zou je verwachten dat je er dagelijks heen zou moeten, of niet? Je zou verwachten dat je reclame moet maken zodat mensen naar je winkel komen. Je hebt nu je eigen zaak. Hoe ga je reclame maken, zodat mensen komen kijken naar wat jij te bieden hebt? (Denk bijvoorbeeld aan internet)
3. Geen plan hebben en geen specifieke doelen hebben.
We hebben, denk ik, allemaal, het 90 dagen actieplan ingevuld, pak het weer eens voor de dag en stel het bij, samen met je sponsor.
Waarom ben je met netwerkmarketing begonnen (wat zijn je dromen) Hoeveel inkomen wil je over 90 dagen hebben. En hoeveel uren ga je er per week aan besteden? (Heb je het formulier niet? Mail me liefya@globalaffinity.net)
2. Jezelf niet bekend maken.
Als mensen niet weten waar je mee bezig bent, hoe kun je dan klanten werven en aan een downline bouwen? Profileer jezelf. Maak aan iedereen in je omgeving duidelijk wat voor business je doet. Maak zelf een website, laat hem eruit springen, laat je website anders dan de andere websites zijn. (Mail me als je wilt weten waar je gemakkelijk en gratis je eigen website kunt bouwen.)
1. Stoppen
Je bent nu een half jaar of een jaar bezig en er gebeurt maar weinig. Je hebt er geen zin meer in en je denkt dat het toch niet werkt. Je vraagt je zelf af of dit het allemaal wel waard is. Geef jezelf een schop onder je kont en zoek uit wat je zou moeten doen. Leer over netwerkmarketing. Bel je sponsor en je upline steeds weer op totdat ze je helpen. Niet stoppen. Nog nooit heeft er iemand succes gehad door te stoppen en dat zul jij ook niet hebben.


4. Detox voetenbad.
De spiraal van het voetenbad kan schoongemaakt worden met een langwerpige borstel, (bijvoorbeeld voor babyflessen) . Als mensen het gedesinfecteerd willen hebben, dan kun je het schoonmaken met een oplossing van 70 % alcohol in gedestilleerd water.

5. GA phone
Ik zelf krijg berichten van mijn klanten dat ze tevreden zijn over GA.

6. Benzinepil
Fuel saver tablets. Voor grootgebruikers (vrachtwagens/boten) zijn er pillen van 1 gram te krijgen.(de gewone pillen zijn een half gram) Ook hier tevreden klanten: Bijvoorbeeld 1 op 17 rijden in plaatrs van vroeger 1 op 14.

Oefeningen voor op de koude (en warme!) markt:
Voor telefoonklanten:
Met deze vraag heeft Jan Blom meerdere telefoonklanten verworven:
Wat zou je ervan vinden als alle grote telecom bedrijven 5 % van hun omzet zouden geven aan (bijvoorbeeld) projecten voor kinderen in sloppenwijken? Andere mogelijkheden zijn: aan kinderen in Afrika die honger hebben, of aan kinderen die door oorlog wees geworden zijn. (wees creatief)
De meeste mensen zouden dat geen gek idee vinden. Dan zeg je : Het is jammer dat de telecombedrijven dat niet doen, maar er is één telecombedrijf dat wél minstens 5 % aan een goed doel geeft. Dat is Global Affinity.
Je kunt hiermee oefenen. Wat denk je als je dit aan honderd mensen vraagt, familie, vrienden of niet, denk je niet dat je dan minstens 1 tot 5 telefoonklanten hebt?

Voor prospects:
Deze heb ik uit het boekje 45 seconden:
Kees, ken je iemand die wat extra geld zou willen verdienen?
Wat denk je dat mensen zullen antwoorden?
Ik heb hem zelf gebruikt en ik kreeg als antwoord: ja, ik. Er is dus een vertegenwoordiger uitgekomen. Maar als mensen niet zelf willen, dan geven ze toch soms de naam van iemand die op zoek is naar iets extra's.

Dit was het voor deze keer. In de volgende nieuwsbrief meer nieuws en meer tips. Onder andere hoe je prospects kunt werven zonder ooit een –nee- als antwoord te krijgen.

Ik onderhoud op internet een nieuwsblog, waarop ik nieuws en dergelijke over netwerkmarketing verzamel. Ik zou het leuk vinden als je eens een kijkje neemt, en misschien steek je er ook nog wat van op: http://www.netwerkmarketing.blieb.nl/

Tot de volgende keer,
Liefya

No comments: